راهنمای تصویری نصب گواهی SSL در دایرکت ادمین

ما در این مقاله قصد داریم علاوه برآموزش نصب گواهی ssl در دایرکت ادمین ، به معرفی SSL ، ویژگی‌ها و نکات مهم مرتبط با آن بپردازیم. اگر به عنوان صاحب یک کسب و کار اینترنتی و یا طراح سایت فعالیت می‌کنید، حتما می‌دانید که علاوه بر تهیه هاست و دامنه ، و در هر CMS مانند وردپرس و… به یک اتصال ایمن نیز نیاز دارید. اتصال ایمن به این معنا است که کسی نتواند به اطلاعات ثبت شده و موجود در سایت شما دست یابد. شما می‌توانید به منظور افزایش ایمنی سایت خود SSL را نصب کنید و بر روی پروتکل‌های رمزنگاری شده منتقل کنید.‌

علاوه بر این در کنار تمام کنترل پنل‌هایی مانند پلسک و سی پنل و … که امروزه وجود دارند، دایرکت ادمین به عنوان یکی از مفیدترین کنترل پنل‌ها در میان فعالان این حوزه بسیار محبوب و مورد توجه قرار گرفته است. علاوه بر این کنترل پنل دایرکت ادمین یک پنل رایگان، کاربردی، موثر و همه چیز تمام است و شما کمی آموزش دایرکت ادمین به راحتی می توانید اقدام به ورود به دایرکت ادمین کنید و تنظیمات دلخواه خود را انجام دهید. توجه کنید که برای ایجاد این اتصال ایمن باید ابتدا اقدام به خرید گواهی SSL کنید و سپس گواهی نامه امنیتی SSL را در دایرکت ادمین نصب کنید. برای درک بهتر این موضوع پیشنهاد می‌کنیم که تا انتهای مقاله با ما همراه باشد.

نصب گواهی ssl در دایرکت ادمین برای حفظ امنیت

Secure Sockets Layer (SSL) چیست؟

Secure Sockets Layer که به صورت مختصر شده SSL   نامیده می‌شود، پروتکلی برای رمزگذاری ترافیک اینترنت و تأیید هویت سرور است. به عبارت دیگر می‌توان گفت که گواهی‌های SSL آن چیزی هستند که تفاوت http و https را ایجاد می کنند و این امکان را فراهم می‎سازد تا سایت‌ها از HTTP به HTTPS که امنیت بیشتری دارد، تغییر کنند. در واقع گواهی SSL یک فایل حاوی داده‌های لازم برای رمزگذرای SSL  و یا TSL است که در سرور اصلی یک سایت نصب می‌شود. همچنین حاوی کلید عمومی و البته هویت سایت و اطلاعات مرتبط با آن است. از طرف دیگر دستگاه‌هایی که تلاش می‌کنند تا با سرور مبدا ارتباط برقرار کنند را به این فایل برای دریافت کلید عمومی و تأیید هویت سرور ارجاع می‌دهند.

گواهی SSL شامل چه اطلاعاتی است؟

برای بررسی بهتر اهمیت نصب گواهی ssl در دایرکت ادمین باید بگوییم که یک سایت به منظور حفظ ایمنی اطلاعات کاربران خود و همچنین تایید مالکیت سایت خود به یک گواهی SSL نیاز دارد. به این ترتیب موفق به جلب اعتماد کاربر و همچنین حفظ داده‌های خود نیز خواهد شد. به طور معمول یک گواهینامه‌ی SSL شامل موارد زیر است:

نصب گواهی ssl در دایرکت ادمین برای جلوگیری از سرقت اطلاعات

  • اسم دامنه‌ای که گواهی SSL برای آن صادر شده است
  • نام شخص، سازمان یا دستگاهی که گواهی برای آن صادر شده است
  • امضای دیجیتال مرجع گواهی
  • زیر دامنه‌های مرتبط
  • تاریخ انقضا و صدور گواهینامه
  • کلید عمومی

نصب گواهی ssl در دایرکت ادمین و اطلاعات ssl

چگونه یک وب سایت گواهی SSL دریافت می‌کند؟

برای اینکه یک گواهی SSL معتبر باشد، لازم است دامنه‌ها آن را از یک مرجع گواهی دریافت کنند. در بحث نصب گواهی ssl در دایرکت ادمین باید توجه کنید که مرجع گواهی یا همان CA یک سازمان خارجی است که گواهینامه‌های SSL را به صورت دیجیتال تولید و ارائه می‌کند. همچنین بیشتر مراجع برای صدور گواهی SSL هزینه‌ دریافت می‌کنند. بعد از صادر شدن گواهی، لازم است آن را از طریق پنل های مدیریتی مانند سی پنل یا دایرکت ادمین در سرور اصلی سایت نصب و فعال نمایید. هاست سایت‌ها معمولاً این کار را برای اپراتورهای سایت انجام می‌دهد اما دانستن چگونگی نصب گواهی SSL در دایرکت ادمین و حتی نصب SSL در کلودفلر می تواند شما را در زمان بروز خطا در SSL و در دسترس نبودن اپراتور ها یاری کند.

راهنمای نصب گواهی ssl در دایرکت ادمین

راهنمای نصب گواهی ssl در دایرکت ادمین در 6 مرحله

هنگامی که گواهی SSL شما صادر شد، باید اقدام به نصب گواهی SSL در دایرکت ادمین بر روی سرور هاست سایت خود نصب کنید. در اینجا نحوه نصب گواهی اس اس ال دایرکت ادمین به صورت تصویری و قدم به قدم بررسی شده است:

  • همانطور که در تصویر زیر نشان داده شده است، با کلیک بر روی دکمه در گوشه سمت چپ بالای صفحه به منوی اصلی سرور خود بروید. User را انتخاب کنید :

قدم اول برای نصب گواهی ssl در دایرکت ادمین

  • سپس در قسمت Account Manager روی SSL Certificates کلیک کنید و سپس گزینه‌‌هایthe Paste a pre-generated certificate  و  key optionرا انتخاب کنید:

قدم دوم برای نصب گواهی ssl در دایرکت ادمین

  • در ادامه، کلید خصوصی برای SSL خود را در قسمت Key قرار دهید.

چند نکته بسیار مهم در مورد کلید خصوصی و عمومی در نصب SSL:

در مورد کلید خصوصی در SSL باید توجه کنید که:

  • کلید خصوصی همزمان با کد CSR تولید می‌شود.
  • کلید خصوصی با سرصفحه و پاورقی زیر محصور شده است: —– BEGIN PRIVATE KEY—– و —– END PRIVATE KEY—–. اگر کد CSR را در دایرکت ادمین تولید می‌کنید، باید کلید خصوصی را به صورت دستی ذخیره کنید. هنگام نصب گواهی ssl در دایرکت ادمین ، متاسفانه دایرکت ادمین آن را به طور خودکار ذخیره نمی‌کند.
  • در مرحله‌ی بعدی برای نصب گواهی SSL در دایرکت ادمین کد گواهی را که از مرجع صدور گواهینامه دریافت کرده‌اید، —–BEGIN CERTIFICATE—– و —–END CERTIFICATE—– را در قسمت Certificate بچسبانید. همین کد در فایل crt واقع در حساب Namecheap شما نیز موجود است. می‌توانید این فایل را با یک ویرایشگر متن ساده مانند Notepad (برای ویندوز) یا TextEdit (برای macOS) باز کنید.
  • برای تکمیل نصب گواهی SSL در دایرکت ادمین ، فایل CA Bundle (ca-bundle) را در DirectAdmin آپلود کنید.
  • این فایل در آرشیو ZIP گواهی‌ای‌ است که از طریق ایمیل، در مرجع صدور گواهینامه دریافت کرده‌اید. به علاوه شما می‌توانید تمام فایل‌های SSL را از حساب Namecheap خود دانلود کنید. فایل CA Bundle باید دارای نام: yourdomain.ca-bundle باشد.

نحوه دریافت فایل‌های SSL از Namecheap:

  • برای این منظور در ابتدا گزینه «Paste a pre-generated certificate and key» را انتخاب کنید و بر روی SSL CA Certificate کلیک کنید.
  • در ادامه جهت نصب گواهی SSL در دایرکت ادمین ، کل محتوای فایل ca-bundle را در کادر کپی و جایگذاری کنید و گزینه Use a CA cert را علامت بزنید. پس از آن، روی گزینه ذخیره کلیک کنید.
  • در آخرین مرحله از آموزش نصب SSL در DirectAdmin زمانیکه عبارت « Success CA certificate is ok. Your site should be secure within a few minutes» را بر روی صفحه مانیتور خود مشاهده کردید یعنی اینکه در نهایت SSL با موفقیت نصب شده است.
  • شما می‌توانید برای تایید نصب موفقیت آمیز گواهیSSL ، از ابزار‌های آنلاین استفاده کنید.

گرفتن فایل ها برای نصب گواهی ssl در دایرکت ادمین

وقتی گواهینامه SSL منقضی می‌شود چه اتفاقی می‌افتد؟

بهتر است در زمان نصب گواهی SSL در دایرکت ادمین به این نکته نیز اشاره شود که عمر گواهینامه‌های SSL نباید بیش از 27 ماه باشد. همچنین به این موضوع دقت کنید که گواهینامه‌های SSL منقضی می‌شوند و برای همیشه دوام نمی‌آورند. در گواهی SSL نیز مانند هر نوع تعیین هویتی، اطلاعات باید به صورت دوره‌ای تأیید و صحت آن‌ها بررسی شود. با پایان دوره انقضای گواهی دیگر نمی‌توانید تراکنش‌های امن را در سایت خود انجام دهید. به منظور رفع این مشکل باید از مرجع صدور گواهی یا سرویس SSL خود بخواهید تا اعلان‎‌های مربوط به انقضای گواهی را در فواصل زمانی تعیین شده برای شما ارسال کنند.

کلام آخر

در مجموع می‌توان گفت که SSL یک پروتکل امنیتی است که حدود 30 سال از انتشار آن می‌گذرد. همچنین SSL با ایجاد یک پیوند رمزگذاری شده بین یک سرور و مرورگر وب، موجب ایمن نگه داشتن اتصالات اینترنتی شده است و از خواندن یا تغییر اطلاعات منتقل شده بین دو سیستم جلوگیری می‌کند. ما در این مقاله به طور خلاصه به معرفی SSL، بررسی ویژگی‌های خاص مرتبط با آن و نصب گواهی ssl در دایرکت ادمین پرداختیم. در صورتی که شما نیز به عنوان یک طراح سایت، مسئول سایت و صاحب مشاغل اینترنتی، تجربه نصب  SSL دایرکت ادمین را دارید، لطفا در قسمت نظرات با ما و مخاطبانمان همراه شوید.

به یاد داشته باشید که نصب SSL در سی پنل هم به راحتی نصب گواهی SSL در دایرکت ادمین می باشد و همچنین شما می توانید به راحتی با گرفتن بکاپ از سی پنل به دایرکت ادمین منتقل شوید

نصب گواهی ssl در دایرکت ادمین و اتفاقات بعد از منقضی شدن آن

سوالات متداول

به منظور دریافت و نصب گواهی SSL در دایرکت ادمین، هزینه نصب گواهی SSL به طور معمول چقدر است؟

هزینه گواهی SSL بسته به سطح امنیتی مورد نیاز شما می‌تواند از رایگان تا صدها دلار متغیر باشد. توصیه می‌شود در مورد نوع گواهی SSL، با شرکتی که تصمیم دارید از آن گواهی نصب را دریافت کنید، مشورت کنید.

در هنگام نصب گواهی SSL در دایرکت ادمین آیا امکان دریافت گواهی SSL به صورت رایگان نیز وجود دارد؟

Cloudflare نام شرکتی است که با توزیع CDN خود به طور جهانی و با داشتن تعداد فراوان سرور پراکسی حرفه‌ای و کارآمد در سراسر جهان، به صورت رایگان SSL ارائه دهد. علاوه بر این Cloudflare ادعا می‌کند که هدف او تنها کمک به امن‌تر کردن اینترنت است.

فیس بوک
توییتر
لینکدین
تامبلر
پین ترست
رددیت
ایمیل

23 اسفند 1402

در 22:42

کیورد استافینگ یکی از روش‌های سئو کلاه ‌سیاه به شمار می‌رود. این اصطلاح از دو واژه Keyword به معنای کلمه کلیدی و Stuffing به معنای پرکردن تشکیل شده است. به‌ع...

23 اسفند 1402

در 20:27

ضرورت بکاپ گرفتن از هاست و نگهداشتن یک نسخه به‌روز از وب‌سایت، بیشتر از پیش اهمیت دارد. زیرا سایت‌ها ممکن است به دلایل مختلفی مورد حمله قرار گیرند، مانند هک‌...

23 اسفند 1402

در 18:54

Rich snippets چیست؟ گاهی به‌کرات متخصصین سئوی کهنه‌کار از این واژه استفاده می‌کنند. اخیراً، گوگل با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته‌تر، توانایی نمایش اطلاعات...

18 دی 1402

در 12:27

در دنیای فناوری اطلاعات و ارتباطات امروزی، تکنولوژی ابری به سرعت در حال توسعه و گسترش است و به عنوان یکی از پیشرفت‌های بزرگ در عرصه فناوری شناخته می‌شود. یکی...

13 دی 1402

در 11:37

آغاز یک کسب و کار آنلاین یا راه‌اندازی یک وبسایت شخصی یکی از اقدامات مهم و چالش‌برانگیزی است که ممکن است با آن روبرو شوید. از شروع تا اجرا، شما با مجموعه‌های...

29 آذر 1402

در 17:49

مقدمه وب‌سایت‌ها و سرویس‌های آنلاین همواره با چالش‌ها و انواع خطا همراه هستند. در فرآیند مدیریت و اجرای یک وب‌سایت یا کسب‌وکار آنلاین، احتمال بروز مشکلات و خ...

6 دیدگاه دربارهٔ «راهنمای تصویری نصب گواهی SSL در دایرکت ادمین»

  1. بازتاب: آموزش گام به گام فعالسازی ssl در کلودفلر (cloudflare) - وبلاگ مروا هاست

  2. بازتاب: آموزش تهیه فول بک آپ از هاست سی پنل | 2 روش معمول پک آپ گیری در سی پنل - وبلاگ مروا هاست

  3. بازتاب: آموزش پنل مدیریت دایرکت ادمین DirectAdmin - وبلاگ مروا هاست

  4. بازتاب: تفاوت http و https چیست ؟ | بهترین راه انتقال از http به https در 2 مرحله - وبلاگ مروا هاست

  5. بازتاب: آموزش نحوه فعالسازی SSL رایگان سی پنل و تمدید آن به صورت خودکار - وبلاگ مروا هاست

  6. بازتاب: خطای ssl چیست | آموزش رفع خطای ssl در گوگل کروم، موبایل و اندروید - وبلاگ مروا هاست

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.