تصاویر خود را به گوگل معرفی کنید!

تصاویر

چگونه تصاویر خود را به گوگل معرفی کنیم؟

در این مقاله که از تکنیک‌های سئو است به این موضوع می پردازیم که معرفی کردن تصاویر به گوگل و موتورهای جستجوگر به چه معنا بوده و چرا تصاویر را می بایست به گوگل معرفی کنیم.

درج کردن عکس مرتبط با متن باعث می شود کاربر سریع تر متوجه منظور شده و با یک نگاه کلی بتواند از محتوای نوشته شما با خیر شود. لذا درج عکس از دید موتورهای جستجو نیز پنهان نبوده و مقالات و موضوعاتی که عکس های مرتبط در آن ها درج شده باشند، از نظر رتبه گوگل به آنها امتیاز مثبت تعلق میگیرد.

اما نکته ای که اینجا مطرح می شود اینست که موتورهای جستجو قادر به خواندن محتوای عکس‌های سایت شما نیستند؛ بنابراین بهتر است به آن‌ها کمک کنید که  بتوانند از محتوای عکس‌های شما باخبر شوند.

ALT تصویر چیست؟

جهت معرفی عکس خود به گوگل می توانید با استفاده از تگ ALT (مخفف alternative به معنای جایگزین است.) می‌توانید به عکس های مندرج در سایت، متنی اضافه کنید که شامل توضیحی مرتبط باشد که یکی از اشتباهات رایج سئو استفاده نکردن از ALT تصویر است. ATL  مخفف alternative به معنای جایگزین است.

استفاده از ALT تصاویر

کاربردهای ALT تصاویر

  • این متن قبل از اینکه عکس لود شود، در سایت نمایش داده می‌شود و به کاربر کمک می‌کند تا قبل از نمایش عکس از محتوای آن باخبر شود همچنین اگر به هر علتی عکس لود نشود، متن جایگزین، نمایش داده می‌شود. سعی کنید برای متن جایگزین از کلمات کلیدی استفاده کنید.
  • کاربرد دیگر alt tag  این است که اگر کاربر تصمیم گرفت که از لود شدن عکس‌ها جلوگیری کند،(بطور مثال نمایش تصاویر و مدیا را روی مرورگر خود ببندند) با این روش می‌توانید مطمئن شوید بیننده از محتوای وب سایت شما مطلع خواهد شد.
  • همچنین زمانی که سرعت اینترنت پایین می باشد، و در نتیجه باز شدن عکس ها به دلیل حجم آنها با تاخیر همراه است، کاربران می توانند با دیدن متن مرتبط به عکس نیز متوجه محتوای عکس نمایش داده شده بشوند و همچنین این کار باعث زیبایی سایت نیز شده و فضای خالی عکس در صفحه نمایش داده نمی شود.

alt تصاویر سئو

اکثر نرم‌افزارهای مدیریت محتوا هنگامی که عکسی را در سایت قرار می‌دهید از شما می‌خواهند alt tag آن را هم مشخص کنید. اگر از این نرم‌افزارها استفاده نمی‌کنید، از برنامه‌نویس سایت خود بخواهید تا این کار را برای شما انجام دهد.

جهت بهتر دیده شدن تصویر در جستجو و نیز معرفی آنها به گوگل (Google)، راهنمای انتشار تصویر در گوگل را ملاحظه نمایید. همانطور که گوگل در این مقاله توضیح داده هنگام انتشار عکس در صفحات وب به دو مورد زیر می بایست توجه کافی مبذول دارید.

نکات بهبود تصاویر در سایت

  • برای عکس خود متن مرتبط درج نمایید. در محلی نزدیک تصویر مانند برچسب ALT یا عنوان، متن توضیح مرتبط به عکس قرار دهید. این امر به Google کمک می‌کند تا درک کند عکس در چه مورد می باشد و محتوای عکس به چه جستجوهایی مربوط می‌شود.
  • عکس‌ها را با کیفیت بالا آپلود کنید. محتوای عالی تصویری یک روش خوب برای جذب مخاطب است. همچنین در دید کاربران شما تاثیر داشته و نظر کاربران نسبت به سایت شما مثبت خواهد شد.

در صورتی که مقاله فوق مورد توجه شما قرار گرفته پیشنهاد میکنیم مقالات “آموزش کار با دستور cp در لینوکس برای کپی کردن فایل و پوشه ها” و ”هاست لینوکس چیست ؟ ۴ مزایای هاست لینوکس” در بلاگ مرواهاست مطالعه فرمایید

ALT تصاویر

کلام آخر

استفاده از ALT تصویر برای بهبود و بهتر شدن سئو سایت شما بسیار تاثیر دارد، همچنین ذکر این نکته نیز قابل ذکر می باشد که تصاویری که در وب آپلود می‌کنید، بلافاصله در نتایج جستجو ظاهر نمی‌شوند. لذا می بایست اندکی صبر نموده تا تصاویر توسط گوگل تحلیل و سپس ایندکس شوند.

سوالات متداول

ALT تصاویر چیست؟

جهت معرفی عکس خود به گوگل می توانید با استفاده از تگ ALT (مخفف alternative به معنای جایگزین است.) می‌توانید به عکس های مندرج در سایت، متنی اضافه کنید که شامل توضیحی مرتبط باشد. ATL مخفف alternative به معنای جایگزین است.

تصاویر خوب و با کیفیت چه تاثیری در سئو دارد؟

محتوای عالی تصویری یک روش خوب برای جذب مخاطب است. همچنین در دید کاربران شما تاثیر داشته و نظر کاربران نسبت به سایت شما مثبت خواهد شد.

فیس بوک
توییتر
لینکدین
تامبلر
پین ترست
رددیت
ایمیل

23 اسفند 1402

در 22:42

کیورد استافینگ یکی از روش‌های سئو کلاه ‌سیاه به شمار می‌رود. این اصطلاح از دو واژه Keyword به معنای کلمه کلیدی و Stuffing به معنای پرکردن تشکیل شده است. به‌ع...

23 اسفند 1402

در 20:27

ضرورت بکاپ گرفتن از هاست و نگهداشتن یک نسخه به‌روز از وب‌سایت، بیشتر از پیش اهمیت دارد. زیرا سایت‌ها ممکن است به دلایل مختلفی مورد حمله قرار گیرند، مانند هک‌...

23 اسفند 1402

در 18:54

Rich snippets چیست؟ گاهی به‌کرات متخصصین سئوی کهنه‌کار از این واژه استفاده می‌کنند. اخیراً، گوگل با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته‌تر، توانایی نمایش اطلاعات...

18 دی 1402

در 12:27

در دنیای فناوری اطلاعات و ارتباطات امروزی، تکنولوژی ابری به سرعت در حال توسعه و گسترش است و به عنوان یکی از پیشرفت‌های بزرگ در عرصه فناوری شناخته می‌شود. یکی...

13 دی 1402

در 11:37

آغاز یک کسب و کار آنلاین یا راه‌اندازی یک وبسایت شخصی یکی از اقدامات مهم و چالش‌برانگیزی است که ممکن است با آن روبرو شوید. از شروع تا اجرا، شما با مجموعه‌های...

29 آذر 1402

در 17:49

مقدمه وب‌سایت‌ها و سرویس‌های آنلاین همواره با چالش‌ها و انواع خطا همراه هستند. در فرآیند مدیریت و اجرای یک وب‌سایت یا کسب‌وکار آنلاین، احتمال بروز مشکلات و خ...

1 دیدگاه دربارهٔ «تصاویر خود را به گوگل معرفی کنید!»

  1. بازتاب: اهداف گراف دانش گوگل چیست | 6 مورد از انواع آن - وبلاگ مروا هاست

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.