کلمات کلیدی هنوز برای SEO مهم هستند؟

افزایش سطح محبوبیت گوگل و همچنین افزایش تعداد وبسایت های مختلف، باعث شده که این شرکت برای رنکینگ(رتبه بندی) و سیستم ارزیابی خود از الگوریتم های مختلفی بهره مند شود که به الگوریتم های گوگل مشهور است.
این الگوریتم که با نام های مختلفی همچون الگوریتم های پاندا، مرغ مگس خوار، فرد و… شناخته می شوند، معیارهای مختلفی را در خود نهفته اند.

این الگوریتم ها با بررسی وب سایت های مختلف می توانند محتوا، ظاهر و روش کاری شما را شناخته و بررسی نمایند و در صورت داشتن محتوای باکیفیتی مانند محتوای آسمان خراش ، وب سایت شما را در رتبه های نخست قرار خواهد داد.
این الگوریتم ها هرچند وقت توسط گوگل جهت برآورد بهترین نتایج جستجوی کاربران به روزرسانی می شود.

اما سؤالی که پس از سالها از معرفی شدن مفهوم سئو و با تغییر دائمی الگوریتم های گوگل مطرح میگردد، این است که آیا کلمات کلیدی هنوز هم برای بهینه سازی موتور جستجو (SEO) مهم هستند؟ یا از طرفی آیا کلمات کلیدی همچنان برای Google اهمیت دارند؟

پاسخ این سوالها در یک کلمه خلاصه میشود: قطعاً، کلمات کلیدی مهم هستند. جهت بررسی علت اهمیت کلمات کلیدی در سئو ادامه مطالب را مطالعه نمایید.

کلمات کلیدی SEO چیست؟

کلمات کلیدی(Keywords) SEO یک کلمه یا ترکیبی از عبارات پیچیده می باشد که برای جذب ترافیک جستجوی ارگانیک استفاده می شود. استفاده صحیح از کلمات کلیدی هدفمند برای انسجام بخشیدن به محتوای صفحه باعث می شود تا هدف کاربران را برآورده سازید و در نتیجه بازدید و رتبه بالاتری کسب کنید.

از دید موتورهای جستجوگر کلمات کلیدی اصطلاحاتی هستند که در هنگام جستجو تایپ شده یا گفته می شوند. هنگامی که به طور مؤثر بهینه سازی شده باشد، به عنوان دریچه ای برای جذب مخاطبان عمل می کنند تا مناسب ترین مطالب را درمیان وب سایت‌های مختلف پیدا کنند.

دلیل اهمیت کلمات کلیدی چیست؟

ما می دانیم کلمات کلیدی مناسب هستند ، اما چرا آنها برای SEO بسیار اهمیت دارند؟اهمیت کلمات کلیدی به این دلیل است که آن‌ها درواقع سرنخ هستند.

برای مدت یک دقیقه کلمات کلیدی ، رتبه بندی ، ترافیک یا حتی وب سایت خود را فراموش کنید.

اگر شما احساسات واقعی مشتریان خود را می دانستید ، آیا تجارت خود را متفاوت انجام می دادید؟ این بینش برای شما چقدر ارزشمند خواهد بود؟

تحقیق در مورد کلید واژه ها ابزاری قدرتمند برای تحقیقات بازار است که نه تنها جهت اطلاع رسانی محتوای وب سایت بلکه می تواند از جهات مختلفی مورد استفاده قرارگیرد.

برای به دست آوردن بیشترین منفعت از کلمات کلیدی ، شما باید به فراتر از ترجمه صریح و لفظی واژگان نگاه کنید و سرنخ های ضمنی را درک کنید تا هدف واقعی هر کلمه کلیدی را بدست آورید.

به عنوان نمونه ، به نتایج جستجوهای عبارت زیرمی پردازیم : “ایمنی گهواره های کودک”

مفهوم کلمه به کلمه عبارت جستجو شده می‌تواند موارد زیر باشد:

  • کاربر نگران ایمنی گهواره کودک می باشد.(ایمنی)
  • کاربر بیش از یک گهواره میخواهد.(گهواره ها)
  • کاربر به دنبال مقاله چاپ شده در خصوص ایمنی گهواره کودک می باشد.

اما اطلاعات ضمنی و سرنخ هایی که می‌توان از این عبارات دریافت موارد زیر است:

  • بنظر می‌رسد والدین بار اول دارای فرزند شده اند.
  • کاربر می خواهد بداند چه چیزی گهواره کودک را ایمن ویا ناامن می کند.
  • کاربر می داند که استانداردهای ایمنی با گذشت زمان تغییر می کند.
  • کاربر در مرحله تحقیق با قصد خرید در آینده می باشد.
  • کاربر احتمالاً در مراحل خرید کالاهای دیگر برای کودک می باشد.
  • ایمنی ممکن است مهمتر از هزینه گهواره و یا زیبایی آن باشد.
  • کاربر به احتمال زیاد به دنبال لیستی از گهواره های رتبه بندی شده از نظر ایمنی می باشد.

کلمات کلیدی شخصیت دارند!

کلمات کلیدی مانند افراد هستند. بدین معنا که شما می بایست خصوصیات افراد خاصی را که میخواهید به سمت کسب و کار خود جذب کنید را درنظر گرفته و براساس خصوصیات و نیازهای آن‌ها مطالب سایت را آماده نمایید.

در نظر داشته باشد که هدف ما شخص خاصی بعنوان مثال زن 54 ساله ای بنام بتی که 401 کیلوگرم دارد، نیست. اما وقتی با این دید و براساس فرض بالا کلمات کلیدی را انتخاب کنیم، نتایج مربوطه گروه کثیری از بانوان با سن میانسال و وزن بالا را شامل می شود. اما این سطح از دسته بندی و تمرکز کمک می کند تا گروه صحیحی از افراد را به سمت کشب و کارخود جذب کنیم.

از طرفی اگر روی فرد یا گروه خاصی تمرکزی نکنید و سعی کنید نظر تمامی کاربران را اعم از زن و مرد، کودک ویا بزرگسال لاغر و یا چاق و… بصورت یک‌جا جلب کنید، به احتمال زیاد دست خالی خواهید ماند و مخاطبین کمتری به سایت شما مراجعه می کنند.

این مورد پارادوکس زیبا دارد که منحصر به فرد بودن مخاطب هدف شما معمولاً با افزایش تعداد مخاطب واقعی شما ارتباط دارد.

در مورد کلمات کلیدی نیز همین گونه است. نگاهی گذرا به داده های کنسول جستجوی Google به ما می گوید که آنها هرگز تنها یک کلمه کلیدی نیستند.

داشتن یک هدف اصلی و خاص برای کلمات کلیدی هر صفحه، به ما جهت و چشم انداز مناسبی ارائه می‌دهد که منجر به جذب مخاطبین مناسب از مجموعه جستجوهای مرتبط می شود.

چگونه کلید واژه های مناسب انتخاب کنید؟

این موضوع می تواند خود به صورت مقاله‌ای جداگانه منتشر شود. در ادامه به چند نکته مهم جهت انتخاب بهترین کلمات کلیدی سئو می پردازیم.

− با کلمات کلیدی شروع نکنید.

قبل از اینکه جهت SEO اقدام کنید یا حتی بعنوان بازاریاب دست به کار شوید، خود را بجای مشتری معمولی قراردهید. در مورد علایق و نیاز های کاربران از خود مشتریان جویا شوید. قبل از اینکه به ابزارهاوکنسول های مدیریتی سئو وارد شوید، سعی کنید با مشتریانی خود ارتباط برقرار نموده و چشم انداز و دغدغه های آن‌ها را در رابطه با محصول/خدمات خود دریابید.

− لیست ایجاد نمایید.

با استفاده از آنچه در مرحله ی اول به دست آورده‌اید به همراه آنچه از نیازهای مشتری و نیازهای جامعه میدانید، لیستی از کلمات و عباراتی را که به طور مؤثر نوع خدمات یا فعالیت شرکت شما را توصیف می کنند، آماده نمایید.

−اطلاعات کلمه کلیدی فعلی را جمع آوری کنید:

اگر سایت شما قبلاً طراحی شده است، لیستی از آنچه در حال حاضر باعث سرازیر شدن ترافیک به سایت شما می‌شود را با استفاده از داده های کلیک و رتبه بندی در کنسول Google Search Console و… آماده نمایید.

−لیست خود را با استفاده از ابزارهای مختلف گسترش دهید:

با جستجوی گروه های جدید کلید واژه ، عبارات جایگزین ، اصلاح کننده های متداول و عبارات ترکیبی بلند( long-tail) ، لیستی را که از مراحل قبل ساخته اید، گسترش دهید. اگر تا به این لحظه از ابزارهای تحقیق در مورد کلید واژه استفاده نکرده اید، اکنون زمان آنست.

− کلمات کلیدی خود را دسته بندی کنید:

کلمات کلیدی خود را به روشی دسته بندی کنید که برای شما و هر کس دیگری که ممکن است از طریق آنها جستجو کند ساده و مفید باشد. این کار را می توان با توجه به نوع مخاطب یا هر نوع دیگری که برای شما معقول باشد انجام داد.

− کلمات کلیدی را به محتوای سایت اضافی کنید:

تعداد1 تا 4 کلمه کلیدی اصلی را بعنوان هدف در هر صفحه بر اساس تعادل دقیق بین کلمات کلیدی، ارتباط و حجم جستجو (با در نظر گرفتن دیداری ارگانیک SERP) قرار دهید. عبارات مرتبط و عبارات طولانی و معنایی را پیدا کنید تا به پشتیبانی از کلمات کلیدی اصلی خود کمک کنید.

− بار دیگرکلمات را بررسی کنید:

پس از اجرای استراتژی کلمه کلیدی، حال می بایست واکنش‌های کاربران را از طریق کنسول Google تحلیل نمایید و به جمع آوری داده های کافی ، اصلاح و بازنگری کلمات بپردازید و آنها آن را برای موتورهای جستجو بهینه سازی نمایید.

مطالب مرتبط :

معرفی بهترین تکنیک های سئو در سال 2022

معرفی بهترین تکنیک های سئو در سال ۲۰۲۲ – قسمت سوم

معرفی بهترین تکنیک های سئو در سال ۲۰۲۲ – قسمت چهارم

معرفی بهترین تکنیک های سئو در سال ۲۰۲۲– قسمت پنجم

فیس بوک
توییتر
لینکدین
تامبلر
پین ترست
رددیت
ایمیل

23 اسفند 1402

در 22:42

کیورد استافینگ یکی از روش‌های سئو کلاه ‌سیاه به شمار می‌رود. این اصطلاح از دو واژه Keyword به معنای کلمه کلیدی و Stuffing به معنای پرکردن تشکیل شده است. به‌ع...

23 اسفند 1402

در 20:27

ضرورت بکاپ گرفتن از هاست و نگهداشتن یک نسخه به‌روز از وب‌سایت، بیشتر از پیش اهمیت دارد. زیرا سایت‌ها ممکن است به دلایل مختلفی مورد حمله قرار گیرند، مانند هک‌...

23 اسفند 1402

در 18:54

Rich snippets چیست؟ گاهی به‌کرات متخصصین سئوی کهنه‌کار از این واژه استفاده می‌کنند. اخیراً، گوگل با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته‌تر، توانایی نمایش اطلاعات...

18 دی 1402

در 12:27

در دنیای فناوری اطلاعات و ارتباطات امروزی، تکنولوژی ابری به سرعت در حال توسعه و گسترش است و به عنوان یکی از پیشرفت‌های بزرگ در عرصه فناوری شناخته می‌شود. یکی...

13 دی 1402

در 11:37

آغاز یک کسب و کار آنلاین یا راه‌اندازی یک وبسایت شخصی یکی از اقدامات مهم و چالش‌برانگیزی است که ممکن است با آن روبرو شوید. از شروع تا اجرا، شما با مجموعه‌های...

29 آذر 1402

در 17:49

مقدمه وب‌سایت‌ها و سرویس‌های آنلاین همواره با چالش‌ها و انواع خطا همراه هستند. در فرآیند مدیریت و اجرای یک وب‌سایت یا کسب‌وکار آنلاین، احتمال بروز مشکلات و خ...

1 دیدگاه دربارهٔ «کلمات کلیدی هنوز برای SEO مهم هستند؟»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.