موارد ضروری برای استراتژی SEO

5 Things Every SEO Strategy Needs

در صنعت سئو، زمان زیادی را صرف آموزش یادگیری تاکتیک ها و ایده های سئو می کنیم.اما متأسفانه ، کمتر برای بحث در مورد چگونگی توسعه استراتژی SEO خودمان سرمایه گذاری می کنیم.در حالی که استراتژی های SEO متفاوت هستند، یک استراتژی پایه برای توسعه تمام استراتژی ها وجود دارد.برای مثال باید گفت که استفاده از گراف دانش گوگل یک اصل است که در همه استراتژی ها رعایت می شود.

در اینجا پنج موردی که هر استراتژی SEO به آن نیاز دارد، آورده شده است.

نقشه ذهنی(Mind map)

نقشه ذهن مکانی برای ایجاد استراتژی سئو شما است. نقشه ذهن به سادگی مجموعه ای از دسته بندی ها است که معمولاً از مرکز خارج می شوند و از طبقه بندی های کلی تر به زیر مجموعه های کوچکتر حرکت می کنند و ایده ها واضح تر می شوند.

نقشه ذهنی به شما کمک می کند تا در مورد استراتژی سئوی خود فکر کنید.

نقشه های ذهنی ابزاری هستند که به شما کمک می‌کنند روند را به سادگی ترسیم کنید و چگونه ایده ها راباهم ترکیب نموده تا در مجموع چگونگی عمل‌کرد آن‌ها را درک کنید.

جهت اینکار می توانید از ابزاری مانند Mind Meister استفاده کنید ، یا می توانید به سادگی ایده های خود راروی کاغذ ترسیم نمایید.

استفاده از یک نقشه ذهنی به شما امکان می دهد همه چیز را در این ساختار که به روشی شبیه عمل‌کرد شبکه کار می کند، به طور همزمان مشاهده کنید. بنابراین پیشنهاد می شود در هنگام تدوین استراتژی سئو خود از آن استفاده کنید.

مستند سازی

هنگامیکه استراتژی شما مشخص شود ، نیاز به مستند سازی و ثبت امور در حال پیگیری می باشد.

به خاطر داشته باشید که استراتژی یک برنامه است.

این بدان معناست که شما باید اهداف کلی را مشخص نموده از قبیل وظایف خاصی که به آن اهداف بستگی دارند ، دسته بندی امور و مشخص نمودن اهدافی که بایدقبل از دیگری انجام شود ، مشخص کردن اهداف تکراری و سایرکارهای فرعی که با گذشت زمان بیشتر مشخص می شوند.

شما باید بتوانید همه این موارد را به سرعت و به راحتی در اختیار مشتری و تیم های خود قرار دهید و باید این کار را با فرمی انجام دهید که به اندازه کافی ساده باشد تا همه طرفین آن را درک کنند و همچنین به راحتی ویرایش کنند.

می توانید از Google Sheets ، Trello ، Workzone ، Basecamp یا هر آنچه را که ترجیح می دهید استفاده کنید.

همچنین می بایست چگونگی روش مطالعه برنامه و در صورت لزوم نحوه ایجاد تغییرات در آینده روشن باشد. همچنین مواردزیر نیز میبایست واضح باشد:

− کدام وظیفه به چه کسی محول شده است.

− کدام کارها میبایست در الویت انجام شوند.

− کدام کارها در حال تکرار ، برنامه ریزی یا در حال انجام هستند ویا کدام وظایف اتمام شده اند.

درک اهداف شرکت

صرفنظر از اینکه آیا شما با متخصصین سئو در خارج از شرکت همکاری می کنید یا داخل مجموعه، کارشناسان مربوطه فعالیت دارند، باید درک کاملی از اهداف شرکت داشته باشید تا استراتژی سئو موفقیت آمیز باشد. شما باید بدانید که برای بدست آوردن بیشترین ارزش جستجوگرها ، از چه نقاط قوتی می توانید استفاده کنید ، چه تاکتیکی برای هویت برند بهتر است و چه راه کارهایی مناسبتر است.

مهمترین عواملی که هنگام تدوین استراتژی خود باید در نظر بگیرید:

– پیشنهاد فروش ویژه شما برای محصولات

ممکن است شرکت شما محصولات خاص یا ویژه ای را می‌فروشد یا خدمات خاصی را ارائه می دهد، اما می بایست روی آنچه که ما را از سایررقبا متمایز می کند، سرمایه گزاری کنید. در نتیجه اینکار نوع مخاطبان و نوع کلمات کلیدی مورد نظر را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

– اهداف شرکت

اگر بخواهیم استراتژی ما بر روی موتورهای جستجو تأثیر ویژه بگذارد ، می بایست دقیق تر بدانیم که در چه صنعتی هستیم و روی چه محصول/خدماتی سود دهیم.

درک نیاز مخاطبین

شما باید بدانید مخاطبان شما چه کسانی هستند و دقیقاً دنبال چه محصولات یا خدماتی هستند و این فراتر از آنست که چه کلمات کلیدی را کاربران جستجو میکنند تا به سایت شما دست یابند.

 

جهت این کار می‌توانید با صحبت کردن با مشتریان، بازدید از مخاطبان خود، مرور نقل قول های اینترنتی، برگزاری جلسات و… نیازمخاطبین را پیدا نموده و نحوه جستجوی محصولات/خدمات را توسط آن‌ها بررسی نموده و بهترین راهکار ها را بر اساس آن ارائه دهید.

روشن کردن دقیق اهداف

برای اینکه به هدف اصلی شرکت یعنی فروش بیشتر و جذب مخاطبین بیشتر دست یابیم، باید دقیقاً اهداف کوچک و زیرمجموعه مشخص باشد و نیز میبایست روی قسمتهای اصلی و چگونگی عملکرد آنها در کنار هم تمرکز کنیم تا روی یک هدف خاص متمرکز شویم.

بله، ما می خواهیم میزان درآمد شرکت سریعتر از هزینه ها افزایش یابد ، و نیز ، تعیین اهداف مالی می تواند مفید باشد. اما قطعاً باید اهدافی را تعیین کنیم که محدودیت زمانی داشته باشد.

با این حال، استراتژی ما دستیابی به اهدافی است که تأثیر خاصی در جهت شرکت و آینده آن و نیز نحوه عملکرد خود تجارت دارد. این بدان معناست که معیارهای ما باید مطابق با با اهداف و عمل‌کرد کلی شرکت باشد. این معیارها می‌توانند روی links و authority ها اعمال شوند، می تواند به معنای رتبه بندی باشد ، یا می تواند به معنای ترافیک جستجوی ارگانیک(search traffic) باشد.

نتیجه گیری:

تقریباً هر استراتژی SEO می تواند از این پنج عنصر بهره ببرد. جهت بهترین بهره برداری بهتراست آنها را در چارچوب اهداف شرکت خود بگنجانید.

مطالب مرتبط:

معرفی بهترین تکنیک های سئو در سال 2022

معرفی بهترین تکنیک های سئو در سال ۲۰۲۲ – قسمت سوم

معرفی بهترین تکنیک های سئو در سال ۲۰۲۲ – قسمت چهارم

معرفی بهترین تکنیک های سئو در سال ۲۰۲۲– قسمت پنجم

فیس بوک
توییتر
لینکدین
تامبلر
پین ترست
رددیت
ایمیل

23 اسفند 1402

در 22:42

کیورد استافینگ یکی از روش‌های سئو کلاه ‌سیاه به شمار می‌رود. این اصطلاح از دو واژه Keyword به معنای کلمه کلیدی و Stuffing به معنای پرکردن تشکیل شده است. به‌ع...

23 اسفند 1402

در 20:27

ضرورت بکاپ گرفتن از هاست و نگهداشتن یک نسخه به‌روز از وب‌سایت، بیشتر از پیش اهمیت دارد. زیرا سایت‌ها ممکن است به دلایل مختلفی مورد حمله قرار گیرند، مانند هک‌...

23 اسفند 1402

در 18:54

Rich snippets چیست؟ گاهی به‌کرات متخصصین سئوی کهنه‌کار از این واژه استفاده می‌کنند. اخیراً، گوگل با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته‌تر، توانایی نمایش اطلاعات...

18 دی 1402

در 12:27

در دنیای فناوری اطلاعات و ارتباطات امروزی، تکنولوژی ابری به سرعت در حال توسعه و گسترش است و به عنوان یکی از پیشرفت‌های بزرگ در عرصه فناوری شناخته می‌شود. یکی...

13 دی 1402

در 11:37

آغاز یک کسب و کار آنلاین یا راه‌اندازی یک وبسایت شخصی یکی از اقدامات مهم و چالش‌برانگیزی است که ممکن است با آن روبرو شوید. از شروع تا اجرا، شما با مجموعه‌های...

29 آذر 1402

در 17:49

مقدمه وب‌سایت‌ها و سرویس‌های آنلاین همواره با چالش‌ها و انواع خطا همراه هستند. در فرآیند مدیریت و اجرای یک وب‌سایت یا کسب‌وکار آنلاین، احتمال بروز مشکلات و خ...

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.